Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Program Bilgileri

Güncelleme : 14.10.2024
Programın Yeterlilik Düzeyi

Hemşirelik Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 6. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 1. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 6. düzeydir.

Programın Amacı

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Hemşirelik Fakültesi lisans eğitim programı mezunları;

EPA 1: Mezunlarımız, sağlıklı/hasta birey, aile ve topluma hizmet verilen ulusal ve uluslararası koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık ve eğitim kurumlarında istihdam edilir.

EPA 2: Hemşirelik eğitimi ve araştırma alanlarında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojiyi kullanarak; akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürür.

EPA3: Mezunlarımız, sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak mesleki standartlar ve etik ilkeler doğrultusunda, kanıta dayalı ve kaliteli sağlık bakımı sunar, mesleki gelişmelere ve değişimlere katkı sağlar, disiplinler arası ekip ile iş birliği içinde çalışır.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı  1. Öğretim

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programdan “Hemşire” ünvanı ile mezun olunmaktadır.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Eğitim Programının Yapısı

Gülhane Hemşirelik Fakültesi lisans programı, disiplin yapısına dayalı programlardan “Klasik Eğitim Modeli”ne göre yapılandırılmıştır. Eğitim–öğretim süresi her bir yıl iki dönem olmak üzere toplam dört yıldan (8 dönem) oluşmaktadır. İlk üç yılda (6 dönem) dersler teorik, laboratuar ve klinik/saha uygulaması olarak yürütülmektedir. Eğitim programının dördüncü yılında, intörn programı uygulanmaktadır. Intörn programı ile eğitim programının ilk üç yılında öğrencilere kazandırılan bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tüm becerilerin geliştirilmesi ve yeterlilik kazandırılması amaçlanmaktadır. Programdan mezun olabilmek için 240 AKTS ders alınması gerekmektedir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Programa öğrenci kabulü; üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama/sınavları başarma durumunda gerçekleşir.

Çerçevesi Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler ve Rektörlükçe belirlenen ilkeler esas alınarak belirlenir. Fakültemize Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS) sınavı SAY puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.

Öğrenci kayıt, eğitim-öğretim dönemleri programları ve geçişlere ilişkin esaslar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Hemşirelik Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi”nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Türk Yükseköğretim Kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “Yüksek Öğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Ders muafiyeti, daha önce devam edilen aynı düzeydeki herhangi bir diploma programında başarılı olunan aynı türden dersler için talep edilebilir. Öğrencinin ilk kaydının yapıldığı tarihten ilk 10 (on) iş günü içinde, istenilen dersin adını içeren bir dilekçe ve ekinde onaylı not döküm belgesinin aslı, ders içerikleri ile birlikte ilgili öğrenci tarafından Müdürlüğe başvuru yapılır. Muafiyet talepleri Fakülte Müfredat Komisyonunca değerlendirilerek Yönetim Kuruluna sunulur ve sonuç öğrenciye 15 (on beş) iş günü içinde yazılı olarak bildirilir.

Programların eğitim planlarında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu dersten beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.

Yatay geçiş için bilgilere;

https://www.sbu.edu.tr/tr/ogrenci/egitim-firsatlari/yatay-gecis

Dikey geçiş için bilgilere;

https://www.sbu.edu.tr/tr/ogrenci/egitim-firsatlari/dikey-gecis

Çift Anadal - Yandal  için bilgilere;

https://www.sbu.edu.tr/tr/ogrenci/egitim-firsatlari/cift-anadal-yandal

Değişim Programları için bilgilere;

https://www.sbu.edu.tr/tr/ogrenci/egitim-firsatlari/degisim-programlari linklerinden ulaşılabilir.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Hemşirelik Fakültesi mezunları “Hemşire” unvanı alarak, hemşirelik yasasının tanımladığı tüm görev ve sorumlulukları yerine getirebilecek özelliklere sahip olarak farklı alanlarda istihdam edilebilirler.

·         Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmeti sunan her türlü kamu ya da özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda “klinik hemşiresi”, “klinik sorumlu hemşiresi”, “eğitim hemşiresi” veya “yönetici hemşire” olarak görev yapabilirler.

·         Okul sağlığı hemşiresi, iş yeri hemşiresi, evde bakım hemşiresi, toplum ruh sağlığı merkezi hemşiresi vb. olarak çalışabilirler.

·         İlgili lisansüstü programlarda öğrenimlerine devam edebilirler ve üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilirler.

·         Sağlık Bakanlığı, Sağlık Müdürlükleri gibi karar verme ve planlama alanlarında çalışabilirler.

Araştırma Merkezleri ve İlaç Endüstrisi alanlarında çalışabilirler

Güncelleme : 14.10.2024
  • Sağlığı koruyucu, geliştirici, tedavi edici ve rehabilite edici alanlarda mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir.
  • Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
  • Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje veya etkinliklerde sorumluluk alır.
  • Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, liderlik ve problem çözme becerilerini kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür.
  • Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
  • En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler.
  • Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Etik değerler, yasal düzenlemeler, hasta ve çalışan güvenliği ilkeleri doğrultusunda hemşirelik bakımını sunar.
  • Toplum sağlığını etkileyen olağanüstü durumlarda hemşirelik rol ve sorumluluklarını yerine getirir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek